Rozszerzenie działalności – kiedy się opłaca i jak ująć księgowo koszty
Cupcar jest notowaną na giełdzie spółką, która prowadzi 214 salonów samochodowych w Wellandii. Każdy salon sprzedaje nowe i używane samochody oraz powiązane produkty i usługi.
Wellandzkie prawo handlowe wymaga od spółek sporządzania sprawozdań finansowych zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (MSSF).
Salony samochodowe
W salonach konsumentom sprzedawane się samochody oraz powiązane produkty i usługi. Spółka ma zarówno pojedyncze placówki, jak i sieci składające się z kilku salonów. Poszczególne punkty sprzedaży nazywane są salonami. Każdy salon dysponuje znaczną swobodą działania.
Salony sprzedaży nowych samochodów są franczyzobiorcami producentów, którzy udzielają salonom prawa do sprzedaży pojazdów ich marek. Na przykład Barto Motors, popularny producent samochodów, wytwarza kilka modeli samochodów sprzedawanych pod swoją marką. Salony franczyzowe nie mogą sprzedawać nowych samochodów marek innych niż te należące do danego franczyzodawcy. Nie dotyczy to aut używanych – salony sprzedające nowe samochody mogą sprzedawać samochody używane dowolnego producenta.
Salonów, które zajmują się wyłącznie sprzedażą samochodów używanych, nie obejmują żadne ograniczenia dotyczące marki. Salony zazwyczaj posiadają budynek wystawowy, komis...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)